Refund policy

Angrerett og retur

Reklamasjon & Retur
Vi ønsker at du skal bli fornøyd med produktene du kjøper hos oss. Det er 14 dagers returrett fra den dagen du mottar varen. Hvis du ønsker å returnere noe skal produktene returneres godt innpakket og i emballasje for sending med post i ubrukt og salgbar stand.


Retur og angrerett
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappen må være på og varen må sendes i retur i den stand kunden mottok varen. Hvis noe returneres ligger risikoen (I tilfelle tap eller skade i løpet av frakten) hos kunden. Vi anbefaler derfor at du alltid benytter god innpakning og frakt med sporing.

Vi ber om at du fyller ut hele returskjemaet. Vi setter stor pris på om du oppgir grunn for retur
selv om ikke dette er pålagt. Da hjelper du oss å gjøre en bedre jobb i fremtiden. Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. Du kan levere returen gratis i vår fysiske butikk, Studio Mote på Kvadrat kjøpesenter.

Angrerett gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, munnbind o.l ikke kan returneres/byttes.

Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje. Den skal ikke teipes eller limes på.

Returadresse:
Studio Mote, Kvadrat
Gamle Stokkavei 1, L-43
4313 Sandnes

Spørsmål? Vennligst ta kontakt med kundeservice på: Hei@Studiomote.no  Vi svarer så fort vi kan!

Bytte
Ønsker du å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnere varen til oss. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling i nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerte til oss. Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer den. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar din retur. Returen skal være pakket godt inn for å forhindre skader på varene under frakt. Vi anbefaler også at du sender pakken med sporing slik at du er forsikret.

Kan jeg bytte til en annen vare?
Ja, Det er ingen problem å bytte i en annen vare. Legg inn en ny bestilling på ønsket vare, og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet. 

Kan jeg bytte størrelse?
Ja, det er ingen problem å bytte størrelsen så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.

Koster det noe å gjøre en retur?
Ved retur dekker kjøper porto kostnadene knyttes til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler god innpakning og at pakken blir sendt med sporing for egen sikkerhet.

Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke

Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på epost med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Nå får jeg tilbakemeldingen min?
Du får alltid en bekreftelse på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt
returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen.

Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før
pengene er tilbake på ditt betalingskort.Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi
fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.

Jeg har returnert varene mine, hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss skal du ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale for varene du har beholdt samt fakturagebyr.

Varene som sendes i retur som postoppkrav vil ikke bli hentet.
Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk. Varene må returneres ubrukt, med merkelapp og i samme
stand som da kunden mottok varen. Kunden står selv ansvarlig for at varen er godt innpakket og returneres til riktig adresse. 

Angrerett og hvilke kriterier som gjelder finner du på
https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2år fra du mottok varen. Dette
forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg returlapp. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2år fra du mottok varen. Dette
forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg returlapp. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.